Som forretningsfører utarbeider vi årsregnskap, forslag til budsjett og løpende økonomirapporter – i tillegg til alt det andre styret trenger hjelp med i hverdagen.
Ditt borettslag/sameie får årsregnskap og forslag til budsjett* fra egen kunderådgiver. Som forretningsfører utarbeider vi også løpende økonomirapporter, påpeker eventuelle avvik fra budsjettet og betaler utgifter etter anvisning fra dere i styret.
I tillegg til rådgiver, får dere også egen regnskapsfører fra Bate når dere inngår forretningsføreravtale med oss. Regnskapsbiten er bare en liten del av kaka vi tilbyr som en alt-i-ett forretningsfører.
*Budsjettforslag og tertialrapporter er ikke inkludert i vår Basis-kontrakt, men kan kjøpes som en tilleggstjeneste.
I vår digitale styreportal får dere full oversikt over alle tall og rapporter. Her behandler dere fakturaer, henter ut rapporter og fullfører neste års budsjett. Portalen gjør også mye mer enn å legge til rette for god økonomistyring – kall det gjerne for et digitalt styrerom.
Når dere inngår en forretningsføreravtale med oss, setter vi samtidig opp en egen kontrakt for garanterte felleskostnader. Vår samarbeidspartner Klare Inkasso tar seg av innkrevingen av felleskostnadene, og dere får alltid overført pengene dere skal ha – selv om ikke alle har betalt innen fristen.
Som forretningsfører hjelper vi dere også hvis dere skal refinansiere eller søke nytt lån. Våre gode bankavtaler gir Bate-kunder gunstige lånebetingelser.
Sameiet Bergtunet hadde et rendyrket regnskapsfirma som sin forretningsfører. Styret fant derimot ut at de trengte noen som både hadde kompetanse på regnskap – og alt det andre innen styrets daglige drift.
Les historienTrykk på knappen under, og fyll ut skjemaet – så kontakter vi deg med et tilbud til ditt borettslag eller sameie.
For over 20 boligerFor under 20 boligerTa også gjerne kontakt med vår salgsansvarlig Synnøve Rønnestad, eller les mer om hva du får med Bate som forretningsfører.