
Lei av manuelle måleravlesninger? Med Energiservice fra Lyse skjer avlesning automatisk, og styret og beboerne får full kontroll på forbruk av varmtvann og oppvarming.
Energiservice fra Lyse er en tjeneste som sørger for månedlig individuell måling, innsamling av forbruksdata, fordeling og fakturering av oppvarming og varmt tappevann til den enkelte boenhet i borettslag og sameier.
Løsningen sikrer automatisk måling, og gir beboerne full oversikt over eget forbruk og kostnader til enhver tid.
Hver måned mottar boligselskapet én faktura for all fjernvarme som er levert til boligsselskapet. Energiservice fordeler denne hovedfakturaen på en rettferdig måte, etter målt forbruk.
(Tjenesten kan også innbefatte avregning og fordeling for kaldt tappevann)
Hver beboer betaler et fast månedsbeløp på 99 kr eks. mva. Utover det er det ingen andre påslag eller kostnader knyttet til tjenesten.
For å unngå en større investering i forkant velger de fleste boligselskap å inngå en leieavtale over ti år. I tillegg til automatisk fordeling av kostnader inkluderer månedsprisen prosjektering, installasjon, fysisk utstyr, drift og garanti av utstyr i leieperioden.
Merk! Beboerne vil nå motta en månedlig faktura på forbruket sitt. Hvis boligselskapet tidligere har hatt en tilleggskontrakt for avregning gjennom Bate, så har denne kostnaden vært innbakt i beboerens felleskostnader gjennom et fast, månedlig a konto-beløp.
I en boligblokk vil det alltid være energiforbruk som ikke kan måles direkte eller knyttes til noen boenheter. Dette kalles transmisjonstap, eller umålt energi.
Med Energiservice vil denne andelen av fjernvarmen fordeles på alle boenhetene etter en brøk fastsatt av styret i boligselskapet.



1) En egen energi- og vannmåler blir installert i hver bolig.
2) Måleren regner automatisk ut beboernes personlige forbruk av varmtvann og oppvarming.
3) Beboeren mottar faktura på forbruket én gang i måneden.
4) På Lyses Min side har beboerne full oversikt over forbruk og kostnader til enhver tid.
Her får du tilbud
Lyse Ladetjeneste sørger for månedlig individuell måling, fordeling og fakturering av beboernes ladeforbruk.
I likhet med Energiservice får beboerne full oversikt over egen lading til enhver tid, og kostnadene blir fordelt etter faktisk forbruk. Les mer om Lyse Ladetjeneste her.
Send en e-post til jmg@lyse.no for mer informasjon og tilbud på Energiservice. Du binder deg ikke til noe ved å sende inn skjemaet. Husk å opplyse om ditt kundeforhold hos Bate.