Å bytte forretningsfører i et sameie eller borettslag skal ikke være vanskelig. Noe må gjøres, men det kan gi gode resultater for både styret og beboerne.
Det er en del praktiske oppgaver som må gjøres i forbindelse med et bytte av forretningsfører. Men fortvil ikke – bytter dere til oss slipper dere å stresse med, som for eksempel:
Målet vårt er å gjøre overgangen så smidig som mulig. Styret skal ikke trenge å bruke mye tid på overgangen, men kan bli bedt om å gjøre noe data tilgjengelig, og er ansvarlig for å informere boligeierne om den nye avtalen.
Det er spesielt viktig at eierne blir oppmerksomme på at fakturaer for felleskostnader vil komme fra en ny avsender. I Bate tar vi ikke betalt for arbeidet vi gjør i forbindelse med overføringen fra deres gamle leverandør.
Les mer om hva dere får med forretningsførsel fra Bate, og be om et uforpliktende pristilbud.
For boligselskap over 20 boligerFor boligselskap under 20 boligerHvis dere velger Bate som forretningsfører, setter vi opp et nytt digitalt styringsverktøy for dere, kalt Portalen, og legger inn all nødvendig informasjon – fra opplysninger om boligeiere og leverandører, til budsjett og kontonummer.
Når Portalen er satt opp, gir vi dere en grundig innføring i hvordan den fungerer, blir enige om aktivitetene som skal gjøres framover, og hva Bate skal levere til styret.
Les hva du får med forretningsførsel fra Bate her. Og kontakt oss gjerne – vi gir tilbud uten forpliktelser.
Synnøve Rønnestad
Salgsansvarlig i Bate.
synnove.ronnestad@bate.no / 97 65 21 85